وضعیت بازار فولاد در آلمان
نوشته شده توسط : hamiransteel

                        

جدید ترین گزارش به دست آمده از وضعیت فولاد در آلمان، بیانگر افزایش تولید فولاد در این کشور است. به دلیل رونق و بهبود یافتن بازار فولاد در آلمان، تولیدات فولاد در این کشور، در سه ماه اخیر افزایش یافته است. گفتنی است که شاهد رشد تولید 1.9 درصدی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه در سال قبل هستیم. این آمار به دست آمده از حجم تولید درحالی است که در ژانویه و فوریه نیز به ترتیب 1.2 درصد و 2.6 درصد بهبود سالانه را تجربه کرده بود. در روز های بین ماه ژانویه تا مارس نیز در این کشور 10 میلیون و 980 هزار تن فولاد تولید شد که 1.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. 

وضعیت فولاد در چین

چین اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد شهر بزرگ و جدیدی بین پکن و تیانجین تاسیس نماید. لازم به ذکر است که این پروژه اقتصادی جدید، در مدت طولانی از مصرف داخلی فولاد در این کشور حمایت خواهد کرد و همین امر باعث شده است که بازار این کشور جو مثبتی را تجربه کند. در هفته گذشته نیز مقامات چینی در طی بیانیه ای اعلام کردند: در آینده ی نزدیک در استان هبی منطقه اقتصادی جدید شیونگان تشکیل خواهد شد. یک منطقه اقتصادی جدید مشابه شنزن و شانگهای خواهد بود و بین سه شهر اصلی پکن، شیازوانگ ( پایتخت هبی) و تیانجین (  یکی از بنادر اصلی چین) خواهد بود. وسعت این پروژه 22 هزار کیلومتر مربع تخمین زده شده است.

ساخت این منطقه اقتصادی جدید بین 8 تا 10 سال آینده 10 تا 15 میلیون تن فولاد در سال مصرف خواهد کرد. این میزان نیاز سالانه حدود 2 درصد از کل مصرف فولاد چین در سال گذشته را در بردارد. گفتنی است که برآورد شده بود تقاضای فولاد امسال 1.9 درصد افت خواهد داشت. لازم به ذکر است که  خرید فولادبرای این پروژه زودتر از 6 ماه دیگر آغاز نخواهد شد.

پیش بینی بازار فولاد بر این است که در آینده ی نزدیک شاهد تاثیر واقعی مصرف فولاد در چین باشیم؛ همچنین در حال حاضر در مجموع، جو بازار تحت تاثیر این خبر مثبت قرار گرفته است. البته چشم اندازهای مختلفی در مورد شکل گیری این منطقه اقتصادی نیز مطرح است. از آنجایی که چندین منطقه اقتصادی مشابه در چین وجود دارد، فعالان بازار مطمئن نیستند دولت تا چه زمانی از این پروژه حمایت خواهد کرد و این منطقه اقتصادی چطور موفق خواهد شد تا مسیرتوسعه خود را هموار سازد.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان .

 




:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: